הוראות בטיחות

הוראות בטיחות לטעינה

דגשים לטעינה בטוחה ואחריות על סוללות:

האחריות על סוללה ניתנת לתקופה המצוינת בתעודת האחריות לפי קצב דרדור צפוי של 35% בשנה או 3,000 ק"מ- המוקדם מביניהם. במקרה של חריגה משמעותית לאורך זמן, מקצב דרדור זה, החברה תתקן או תחליף את רכיבי ו/או ליבת הסוללה, וזאת בתנאי שהשימוש בסוללה היה לפי כל תנאי האחריות ומבלי שהסוללה נחשפה לבקר שאינו מקורי.

חובה על הרוכש לבצע בדיקת תקינות לסוללה בחברה כל 3 חודשים או בכל חשד לבעיה או סיכון, גם לאחר סיום תקופת האחריות. ובכל מקרה, אין לעשות שימוש בסוללה יותר מ 30 חודשים (שנתיים וחצי) מיום תחילת האחריות. אי הקפדה על זמן השימוש המקסימלי ועל בדיקת התקינות התקופתית, גם אחרי תקופת האחריות, אסורה ומסוכנת ביותר ותפתור את החברה מכל אחריות!

אין אחריות על נזק לסוללה שנגרם מקצר חיצוני כולל ממערכת הטעינה. אין אחריות על נזק קורוזיה או קצר כתוצאה ממגע עם מים או תנאי לחות. לתשומת ליבכם- רכיבה בתנאי גשם עלולה לבטל את האחריות על רכיבי מערכת החשמל. אין אחריות על מטען הסוללה מרגע מסירתו לרוכש.

גורמים להאצת קצב דרדור הסוללה:

  • עומס יתר, כולל הרכבה של רוכב נוסף על הקורקינט.
  • תחזוקה לקויה של המכשיר, ובפרט לחץ אוויר, איזון גלגלים ומערכת הבלמים.
  • תנאי רטיבות או לחות כולל שהיה בקרבת הים לאורך זמן.
  • תנאי חום גבוה כולל נעילת ו/או אחסון המכשיר ברכב או במחסן או בחצר בתנאי חום או במרתף או בדירת מגורים בניגוד להוראות.
  • אחסון המכשיר ללא טעינת/פריקת סוללה לתקופה העולה על 30 יום. במקרה כזה, יש להוציא את הקורקינט מהאחסנה לשטח פתוח, לחברו למטען ולחכות עד שנורית החיווי במטען תהיה בצבע ירוק, קרי הטעינה הושלמה במלואה.

טיפים לאורך חיי סוללה או מטען אופטימליים:

  • מומלץ לטעון את הסוללה בסוף כל שימוש משמעותי, אין טעם לרוקן סוללה טרם טעינתה.
  • מומלץ לחבר את המטען לרשת החשמל רק דרך מייצב זרם או מגן ברקים. בהיעדר מערכת זו, מומלץ לנתק המטען מהשקע בתום כל שימוש.
  • מומלץ להמתין 30 דקות מסוף שימוש בסוללה לתחילת טעינתה.

דגשים לטעינה בטוחה, זיהוי מוקדם של סיכונים וטיפול נכון בתקלת סוללה/מטען (בהתאם להנחית רשות הכיבוי):

  • יש לבצע את הטעינה רק תחת השגחה במקום מאוורר, כגון מרפסת. אין לטעון בתוך דירת מגורים ו/או מחסן סגור ללא השגחה ובוודאי שלא בקרבת חדרי שינה.
  • יש להניח את המטען והקורקינט על משטח שאינו דליק ובמרחק בטוח מחומרים דליקים, כגון: מזרן, שטיח, וילונות וכו'.
  • לגבי מטענים- במקרה של ריח מוזר, קולות מוזרים, קצר, הבהוב נורת החיווי או במקרה חבלה או חשיפה לרטיבות- יש לנתק מיד את המטען משקע החשמל או לנתק את החשמל בארון החשמל. המטען אסור לשימוש וחובה להגיע מיד לחברה לצורך בדיקה ו/או החלפת המטען.
  • לגבי סוללות- במקרה של ריח מוזר, קולות מוזרים, קצר, חבלה או חשיפה לרטיבות או הופעת עשן- יש להפסיק מיד את תהליך הטעינה, להרחיק את הקורקינט למקום פתוח מחוץ לבית ולהגיע מיד לחברה לצורך בדיקה או החלפה של הסוללה.
  • אסור לחשוף את הקורקינט לדרגת חום העולה על 45 מעלות ואין להשאירו ברכב חונה בשמש.
  • סוללה או מטען עם סימני קורוזיה או נזקי מים או שנחשפו לתנאי לחות נחשבים מסוכנים ופסולים לשימוש (שימת ליבכם- נזקי מים מוחרגים מתנאי האחריות כאמור).
  • שימוש במטען שאינו מקורי, או מטען פסול, או מטען ללא אישור מכון התקנים הישראלי עלול להסתיים בדליקה ואסון.
  • כיבוי דליקה ממקור חשמלי או סוללה ייעשה רק באמצעות חנק הדליקה עם חול או עם מטף ולעולם לא עם מים.